Roskilde Music Festival 2008 in kratek spomin na lansko leto

Tudi letos grem na Roskilde Music Festival, ki sem ga prvič obiskal že lani. Festival se odvija od 3. do 6. julija, videl pa bom svega i svašta, recimo tudi naslednja imena:

No Age, Lupe Fiasco, Santogold, Judas Priest, Duffy, My Bloody Valentine, Mogwai, Fuck Buttons, Goldfrapp, Gnarls Barkley, Holy Fuck, Hot Chip, Orishas, Jay-Z, Kate Nash, Slayer, The Chemical Brothers, Supersilent, Jay Reatard, Shackleton, Various Production, Battles, Black Mountain, Dan Deacon, Digitalism, DSL, Cat Power, Bonnie “Prince” Billy, Dub Tractor & Opiate, MGMT in seveda Radioheade.

Najbolj sem se veselil predvsem enega imena: M.I.A., ki pa je na mojo veliko žalost odpovedala celotno turnejo po Evropi. Škoda, za njo bi takoj zamenjal Radioheade in še kakšen drug bend.

Pičimo že 26. junija, do 3. julija bomo pohajkovali po kempu in po mestu, nato pa ga bomo udarili še malo na Norveško in Švedsko. Nekje do srede julija bo tako na mojem blogu bolj tiho, bodo pa objavljeni kakšni kul komadi, meddrugim tudi trije najboljši komadi vseh časov :).

Lani sem bil torej prvič na Roskilde festivalu in bil pozitivno presenečen. Pridem do vhoda, pokažem karto, vratar pravi dobrodošli in me spusti noter. Brez pregleda prtljage, brez vsega. Na splošno sem bil glede varnosti zelo presenečen. Na festivalu sploh ni nekaj takega, kot so varnostniki. Večinoma srečuješ prostovoljce, mladce in mladenke, ki prijazno odgovarjajo na vsa vprašanja in zadrege. Mislim, da sem v celem tednu videl samo dva varnostnika, ki sta to v nekem klasičnem pomenu besede. Bizarno: 50.000 ljudi na koncertu Beastie Boysov ali Chilli Peppersov in nobenega varnostnika na vidiku! Red seveda je, a je vzpostavljen na tak način, da ne moti gibanja in festivalskega življenja. Zato sem padel v večji šok, ko sem potem po Roskildeju zavil na Laibache v Koper in me je na miniaturnem koncertnem prizorišču pričakalo 12 varnostnikov!

Sicer pa ja, voda je na festivalu zastonj, moraš priti le do odra (kar je možno na vseh prizoriščih, razen na največjem!!!), pomigniti mladenki ali mladcu in že dobiš v roke mrzlo osvežitev. Za primerjavo: Na Laibachih so mi skušali za pol litra vode ukrasti dva evra!

Top koncerti lani so bili trije: fantastični Bonde do Role, ki so naredili žurko in pol, The Twilight Sad, ki so me navdušili s svojo mračno atmosfero in Basement Jaxx, ki so bili nekaj takega kot mega plesni cirkus, med njihovim nastopom pa je bilo konstantno petnajst ljudi na odru.

Malo so me razočarali npr. Nortec Collective, ki so absolvirali dokaj hladen nastop, najbolj mučni pa so bili Queens of the Stone Age. Bog pomagaj! Bilo je tako depresivno, težaško in za žile rezat, da skoraj nisem mogel verjeti, da je lahko isti bend pred leti v Križankah odigral tako dinamičen in naspidiran koncert. In ja, Josh je zelo slaba reklama za droge.

Lani je deževalo kot v starih noir filmih in to skoraj cel teden. Zalivalo je šotorje, tako, da smo na koncu morali pobegniti v Kobenhagen. Tako smo bili vsaj na suhem, a smo potrebovali približno uro in pol, da smo prišli v Roskilde. Zaradi teh voženj sem lani zamudil veliko nastopajočih, meddrugim Vladislava Delaya, Beirut in Justice, predčasno pa sem moral zapustiti Chilli Pepperse in Basement Jaxxe.

Za konec pa še nekaj lanskih ugotovitev:

  • škornji za blato so obvezna oprema na festivalu in zelo dobro vplivajo na splošno psihično blagostanje
  • eno je postavljati šotor doma ob dnevni svetlobi in s pomočjo bližnjih, nekaj čisto drugega pa ga je postavljati ob pol dvanajstih zvečer ter ob spremljavi svinjskega naliva
  • čepki so obvezna oprema, pravtako dobra volja, ko se ti pijan Šved poščije na šotor
  • čakalna vrsta je sveta stvar, preriva(mo)jo se samo balkanci
  • suho ležišče in topla voda je nekaj najboljšega na svetu
  • mlade Danke so zmožne govoriti vsak dan do šeste ure zjutraj

5 thoughts on “Roskilde Music Festival 2008 in kratek spomin na lansko leto

  1. A grem lahko s tabo?:) Goldfrapp, Gnarls Barkley, Hot Chip, Kate Nash, The Chemical Brothers, Radiohead, no pa tudi Duffy bi blo zanimivo vidt. Očitno se boš mel zelo, zelo fino. Basement jaxx sm js vidla lani na exitu-fenomenln nastop, no Queens of the stone age v Zagrebu so mi bli pa tut fajni, samo me je ena skupinica divjakov pred odrom med prerivanjem tako “pretepla”, da me je še cel teden vse bolelo. Komaj čakam na poročilo po festivalu. Uživaj!

  2. Letos je res fukin’ A! No age in MBV predvsem. Pa Cat power. Pa Mogwai. Ni da ni 🙂 Si pa predstavljam, da vreme ni najbolj kul gor. Ampak še vseeno raje to, kot pa v vse smeri ravnina + 16ur na dan samega sonca, kot je na kakem bednem Novarocku.

  3. @rumena

    Eh, smo že polni. Škoda, da se nisi pojavila že prej v blogosferi 🙂 Mogoče pa na kak drug koncert 🙂

    @trip

    Hja, vreme bi v teoriji moglo biti takšno, da so nalivi 15 minut, potem pa spet vroče – no, lani ni bilo tako 🙂 Mi je pa fajn predvsem to, da je zelo dolgo svetlo, zato je tudi šlo postavljat šotor ob pol dvanajstih zvečer 🙂

    Ah ja, danes sem dobil zraven še zabavne The Ting Tings 🙂

Komentiraj