Broadcast – Berberian Sound Studio

berberian-sound-studio-soundtrack

Skupina Broadcast dela zanimivo in malce drugačno pop glasbo, a v svetu, kjer do najširših množic pridejo le izvajalci, ki so zdesetkani na ugajanje in banalnosti, nima šans. Tako že dobrih 15 let ostaja zunaj glavnega dogajanja, nekje na obrobju, a vseskozi z jasno oblikovano glasbeno osebnostjo. Zapeljive melodije, otroški in nedolžen glas Trishe Keenan ter izbrani aranžmaji, v katerih odseva ljubezen do čudaškega psihadeličnega popa šestdesetih, zasanjane pastorale, analognih sintijev in BBC-jeve radiofonične delavnice je le nekaj prepoznavnih lastnosti skupine, ki je do zdaj izdala tri albume, peščico EP-jev, kompilacij in bolj pustolovsko naravnan kolaboracijski album z The Focus Group.

Skupina je bila v osnovi sestavljena iz petih članov, a je trenutno edini član skupine – po tragični smrti pevke Trishe Keenan leta 2011 – James Cargill. Obsedenost z nostalgijo in futurizmom, z združevanjem starega in novega, ga/ju je združila z ustvarjalci filma Berberian Sound Studio, ki ga krasijo podobne lastnosti. V njem se režiser Peter Strickland naslanja na filmsko zgodovino, na pogrošne, s krvjo in gravžem ozaljšane italijanske filme iz sedemdesetih. Kljub tej nostalgični sredici pa ne gre samo za fenovski poklon – za to je film enostavno preveč hudomušen, obarvan s črnim humorjem in sodoben. Govori o priletnem možakarju, strokovnjaku za posebne učinke, ki pride v Italijo zvočno opremit The Equestrian Vortex, nizkoproračunsko grozljivko o inkviziciji in čarovništvu. Sreča se s čudaško ekipo ustvarjalcev, nasilno vsebino filma in nenavadnimi dogodki, zaradi katerih začenja težje razločevati med resničnostjo in domišljijo. Film je za vse tiste, ki imajo radi pogrošno kinematografijo sedemdesetih, izpostaviti pa velja odlično opravljeno delo na področju glasbe in zvočnih učinkov.

Na albumu Berberian Sound Studio se nahaja 39 zapisov iz filma, kar znese za dobrih 37 minut glasbe. Že hiter izračun nam pove, da gre pri večini zapisov za kratke, okoli pol minute do minuto dolge vinjete in impresije, ki so nastale kot spremljava gibljivim slikam. V zapisih slišimo mogočne orgle, baročni čembalo, sintetizatorska vrtinčenja in diskretna elektronska polnila. Pravtako pa se čez prostor podijo srhljivi ženski glasovi, potopljeni v razne elektronske učinke, tako da zvenijo, kot da jih je iz onostranstva kanaliziral kakšen medij. V glasbi še vedno slišimo skupinine najočitnejše vplive, a tokrat bolj prevladujejo zvoki italijanske filmske glasbe iz sedemdesetih. Otožni toni tako spominjajo na dela Ennija Morriconeja, sintetizatorska divjanja pa na skupino Goblin. Tekom albuma se ponovi le peščica tem v različnih variacijah, slišimo pa tudi odlomke dialogov iz filma. Celota se hitro premika naprej, zapisi prihajajo in odhajajo, a puščajo celostni vtis skrivnostnosti, sakralnosti in zamaknjenosti. Izmed vseh 39 zapisov sta le dva, ki sta daljša; oba trajata okoli treh minut, v njih pa Cargill združi nekatere prevladujoče ideje v zapomnljivi »paranormalni« in »okultni« celoti.

Sliši (in vidi se), da sta se v primeru filma Berberian Sound Studio srečali enako misleči strani. Glasba in razni učinki se namreč do potankosti prilegajo Stricklandovim slikam, kar pa ima tudi določene pomanjkljivosti. Za boljše in celostno razumevanje albuma je tako ogled filma skorajda obvezen, pravtako pa je zaželeno vsaj malo simpatije do italijanske filmske glasbe sedemdesetih. Berberian Sound Studio je s svojimi 39 zapisi razdrobljen in tako daleč od dramaturgije »običajnih« albumov. V tem oziru spominja na kolaboracijski album Broadcast and The Focus Group Investigate Witch Cults Of The Radio Age (2009), ki med ljubitelji skupine ne uživa velike priljubljenosti. Novi album verjetno čaka ista usoda – tudi zaradi tega, ker na njem (skoraj) ni slišati glasu preminule Trishe Keenan (izjema je Teresa, Lark of Ascension). Ostanejo torej le še feni filma in naključni mimoidoči, za vse ostale pa vsaj razveseljujoča novica, da namerava Cargill v prihodnosti izdati posnetke, ki sta jih s Trisho Keenan naredila tik pred njeno smrtjo.

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s